Strony

sobota, 27 kwietnia 2013

Poczuj Harmonię....:)odpręż sie!



Przypadkiem od znajomych dowiedziałam się o Herbaciarni centrum Miasta….


...wiec jak tylko zdobyłam adres ( ul.Floriańska 13 czyli w samym centrum rynku) stwierdziłam ze muszę się tam udać…Właśnie wczoraj spełniłam swe pragnieniebyłam z moją drugą połówką w tym jakże urokliwym miejscu, ale po kolei Herbaciarnia Czarka mieści się przy ulicy Floriańskiej 13  ,trzeba wejść do bramy potem zejść po schodkach, niestety jej oznaczenie jest bardzo słabe; /i ciężko tam trafić , bez konkretnych danych.
To magiczne miejsce urzeka swa skromnością, nieduża piwnica mieszcząca zaledwie kilka  stoliczków.Tutaj  każde miejsce do siedzenie wygląda inaczej…klasyczne stoliki są dwa…ale dla prawdziwych miłośników kultury japońskiej, a także herbaty znajdą się niziutkie pufy lub nazwijmy to -stołki bez nóg z poduszkami …no bo przecież Japończycy często siedzą na ziemi po turecku…;p
 Udając się do tego czarującego miejsca musimy coś zamówić, a wybór jest spory: herbaty białe, zielone, Senchy, oo-longi, herbaty żółte, ziołowe, czerwone  -same lub z przeróżnymi dodatkami.:)mmm Ceny wahają się od 9 zł do 25zł za dzbanek, albo uwaga!2 lub 3 dzbanki, bo niektóre herbaty można parzyć kilkakrotnie Tak wiec ceny są naprawdę w porządku;)
My wybraliśmy Zielona Senche o tajemniczej nazwie- Mały Budda;)
Co się kryje pod ta nazwa ?Oprócz herbaty Senchy znajdziemy w niej  m.in. smaki: ananasa, papaji ,czerwonej papryki…
Spokojnie ;)  papryki nawet nie wyczułam wiec papryka nie zepsuła jej smaku, mieszanka w każdym razie jest idealna pod względem smakowym. Napar jest bardzo delikatny o  wyraźnym smaku zielonej herbaty Senchy(bez goryczy) oraz ananasa i papaji czyli z taką wyraźną  nutą tropikalną
Z racji ze Senche zaparza się dwukrotnie, mogliśmy  delektować się dwoma dzbankami tego pysznego naparu w cenie 10zł;) Oczywiście naparu nie piliśmy z  szklanek czy kubków, a z małych typowo  japońskich czarek:)
Oczywiście  oprócz podstawy czyli herbatki zakupić tez można -drobne przekąski, takie jak szarlotka czy pierniczki. Warto odwiedzić to miejsce!


Będąc w tym urokliwym miejscu możemy być pewni ze spotkamy tam jakiegoś Chińczyka lub Japończyka (jak ja byłam to widziałam 3-ech)  :)


Miejsce obowiązkowe dla wszystkich którzy chcą poczuć harmonie ducha z ciałem ;)
odstresować się i odprężyć w klimatycznym ,nietypowym miejscu z pyszną herbatą w ręku;)
Polecam ;-)

P.S. Musze tez odwiedzić inną Herbaciarnie w Krakowie – „Czajownie” na św. Józefa ( info. o niej znalazłam właśnie w tej pierwszej)dam znać jak już ją odwiedzę :)

3 komentarze:

  1. Miejsce wydaje się bardzo klimatyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam wszystkim to miejsce niezwykłe, panuje tam cudny klimat i świetna atmosfera :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. tak zgadza się...są to miejsca inne ...w pozytywnym znaczeniu oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń