Strony

piątek, 6 grudnia 2013

Dobra herbata


Wpis dodany przez Natalia

Witam ;)

Dziś podam kilka oznaczeń którymi warto się kierować szukając naprawdę dobrej herbaty;)
Ogólna zasada to: im z wyższych partii krzewu herbacianego zbierane są liście  (szczyt to paczki herbaciane-tipsy) tym lepsza jakość herbaty .Z reguły herbaty ekspresowe zawierają liście z najniższych partii  krzewu i pył herbaciany.




Jesli chodzi o jakość liści herbacianych to warto zwrócić uwagę na oznaczenia:

OP-orange pekoe czyli  młode listki zrywane tuz przy paczkach(tipsach) herbacianych
F- flowery czyli  większe liście zrywane często  podczas drugich  czy trzecich zbiorów, sa one z reguły  bogate w pączki herbaciane
Golden flowery- zawierają sporo młodych pączków herbacianych zebranych na początku okresu zbiorów
F- finest czyli najwyższa jakość herbaty
T- tippy czyli duza ilość pączków herbacianych

Cyfra 1 i  litera A na końcu również  oznaczają najwyższą jakość herbaty

Warto zwrócić uwagę również na rozdrobnienie liści:

F- fanning czyli małe części liści herbacianych wraz z pyłem powstającym podczas produkcji herbaty
D- dust czyli pył
B- broken czyli połamane liście


Jakość herbaty jednak nie zależy tylko i wyłącznie od oznaczeń ale również i kraju pochodzenia.
Herbaty z Chin nie zawierające dużej ilości pączków herbacianych a zawierające nie połamane liście są lepsze niż herbaty o tym oznaczeniu pochodzące z np.Bangladeszu;)


Napewno  nie jest łatwo  rozszyfrować  zawierających długie ciągi liter i cyfr oznaczeń  mówiących o jakości danej  herbaty np. FTGFOP- herbata najwyższej jakości produkowana ręcznie).....ale przecież po to mamy kubki smakowe które najlepiej nam powiedzą czy dana herbata odpowiada naszym oczekiwaniom- które u każdego z nas są przecież inne....;)







4 komentarze:

  1. Ciekawe inf warto wiedziec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Natrafiłam dzisiaj przez przypadek na Twojego bloga. Ja również jestem miłośniczką herbat. Kiedyś piłam tylko zielone, później owocowe, a teraz pijam czarne aromatyzowane, zobaczymy co będzie dalej :D
    Kupuję głównie herbaty Dilmah i Twinings, uważam że są najlepsze. Nie widziałam na Twoim blogu recenzji żadnej z tych herbat, nie pijesz ich? Po przetestowaniu wielu herbacianych firm dostępnych na polskim rynku, stwierdziłam że Dilmah i Twinings są zdecydowanie najlepsze.. Chętnie poznam Twoją opinie na ten temat :)
    Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście ze piłam ;) napewno jeszcze napisze o nich na blogu;)

      Usuń