Strony

poniedziałek, 13 października 2014

Yerba Mate-Astra

Wpis dodany przez Natalia

Witam.Dziś z rana miałam ochotę na herbatke, która mnie trochę pobudzi. Sięgnęłam po Yerba Mate od Astry. Jak zapewne niektórzy pamiętają ,w wcześniejszych postach  było wspominane o tym ze Yerba Mate nie pochodzi z krzewu herbacianego a z ostrokrzewu paragwajskiego.Nazwa herbata używana jest przeze mnie tylko w ogólnym kontekście naparu .

Nie jest to może wysokiej jakości Yerba Mate, którą pije się przez bombillę w specjalnym naczyniu mate wykonanym np. z tykwy.... ale jak na herbatke ekspresowa jestem z niej zadowolona.
Pakowana jest po 25 saszetek w opakowaniu( każda saszetka w osobnym hermetycznym woreczku dzięki czemu możemy zabrać ja wszędzie ze sobą).Można ja kupić w mniejszych sklepach spożywczych i większych supermarketach np. Kaufland.






Aromat
Intensywny cytrynowy(limonki),Yerba Mate(trawiasty) ,orzeźwiający
Smak
Delikatny, trawiasty Yerba Mate, limonki

Nie jest to sama Mate oprócz charakterystycznego smaku ,,trawiastego'''(tak bym go określiła )maskuje go delikatnie skórka cytrynowa, dzięki której uzyskujemy orzeźwiający pyszny napój.

W składzie herbatki znajdziemy:
-herbat zielona Mate 65%
-owoc dzikiej róży
-mięta
-hibiskus
-skorka cytrynowa
-aromat

Barwa
Klarowna,intensywna żółta powiedziałbym ze nawet taka ,,brudna'' żółć. Poniżej zdjęcie. Sami oceńcie.









Czas zaparzania wg producenta: 2-4 minuty zalewając wrzątkiem (zwolennicy ,,Yerby'' wiedza ze nie należy jej zalewać wodą o wyższej temperaturze niż 70-80 stopni Celsjusza bo uzyskamy gorzkawy napój)

Warto pamiętać ze Yerba Mate oprócz tego ze dodaje nam sił i witalności to pomocna jest przy odchudzaniu ze względu na zawartość kofeiny. Poza tym bogata jest w przeciwutleniacze(antyoksydanty).

Osoby palce nie powinny jej zbyt często pić ze względu na niekorzystne połączenie dymu tytoniowego z PWA(policykliczne węglowodory aromatyczne) zawarte w niewielkiej ilości w Yerba Mate.
(Informacja ze źródła) F. Kamangar, MM. Schantz, CC. Abnet, RB. Fagundes i inni. High levels of carcinogenic polycyclic aromatic hydrocarbons in mate drinks.. „Cancer Epidemiol Biomarkers Prev”. 


Pijecie Yerbę? macie jakaś ulubioną?


6 komentarzy:

  1. Ciekawa, nie piłam jeszcze takiej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie próbowałam takiej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Yerba świetnie pobudza :) jednak preferuję czystą, popijaną w rytualny sposób, nie ekspresową. Polecam spróbować właśnie tak. :) Tej jeszcze nie piłam, ale może kiedyś nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszna polecam wszystkim !!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam herbatę Rooibos te które chyba większość otrzymała i muszę przyznać, że Astra ma bardzo dobre herbaty :) W ogóle to codziennie piję po kilka herbat :P

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię prawie wszystkie herbaty z domieszką limonki ;)

    OdpowiedzUsuń